DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
aktualizováno: 31.08.2019 11:22:42 

Yamaha Virago XV 535

Oleje a filtry

 


 
Motorový olej
Motul 5100 Ester 10W40, 15W50, 10W50 :    

Syntetický olej pro všechny čtyřtaktní motocykly se společnou olejovou náplní pro motor, převodovku a spojku. Syntetický olej pro čtyřtaktní motory moderních motocyklů, doporučovaný většinou výrobců. Díky esterové aditivaci a přísadám pro společnou převodovku a spojku v olejové lázni jde o o optimální řešení pro většinu současných výkonných motocyklů, u kterých výrobce předepisuje tuto viskozitu. Je přizpůsobený pro hydraulické ventily. Výrazně prodlužuje životnost a zajišťuje plný výkon motoru. Specifikace: API SG, CCMC G-5, JASO MA

Syntetické estery se vlivem opačné elektrické polarity svých molekul doslova přilepí ke kovovým povrchům součástí motoru a zajistí tím odolný, dokonale chránící film, který na nich zůstává i poté, kdy je motor mimo provoz a olej není dopravován na mazaná místa. Velmi významně snižují opotřebení motoru při startu a poskytují vynikající ochranu motoru v celém rozsahu provozních teplot.

Já osobně používám 15W50, protože je hustší a zmenší se hlučnost motoru.

Tento olej si můžete objednat u našeho kamaráda motorkáře :
http://www.motorkari.cz/uzivatel/?uid=17344
mobil : 608 444 548
cena 190 Kč / litr ( sudový ) , dodává v plastových lahvích.
Možnost objednat olej i v originálních obalech (vyšší cena).

Množství oleje :
Pravidelná výměna oleje : 2,6 l
Výměna včetně filtru : 2,8 l
Celkové množství : 3,2 l
Utahovací moment vypouštěcího šroubu : 43 Nm
 
           Maximalní hladina pol."a"
 

 
Olej do kardanu :
Množství oleje : 0,19 l
Doporučený olej : SAE 80 API GL - 4  i GL - 5,   hypoidní olej !!    Třeba tady : Klikni

V současnosti jsou používány následující čtyři výkonnostní třídy:

  • GL-3 - nízkoaditivované oleje pro manuálně řazené převodovky se středním namáháním
  • GL-4 - oleje vysoce aditivované určené především pro ručně řazené převodovky a málo zatížené hypoidní převody
  • GL-5 - oleje určené pro vysoce zatížené hypoidní převody, pracující v nejtěžších provozních podmínkách, vystavené proměnnému rázovému zatížení
  • GL-6 - oleje pro hypoidní převody pracující v extrémních podmínkách. Zatím se používají velmi zřídka

Oleje API GL-5 a GL-6, i když mají vyšší výkonnostní třídu než API GL-4, se nehodí pro použití v ručně řazených převodovkách, protože může docházet k zalepování synchronů a poškození převodovky.

 
Utahovací moment vypouštěcího šroubu : 23 Nm

 
 
 
Výměna oleje v kardanu : Klikni


Olejové filtry na Virago 535 :  
    
VESRAH SF-2003 
 
Hiflofiltro - HF 145
 
Delo - 4X7-13440-90
 
Champion - X 302 -  ten používám já
 
 

Výměna olejového filtru

 
Odšroubuj tři inbus šrouby (správně je tedy pouze inbus.Varianta imbus vznikla jako hovorová podoba, není však v češtině přípustná) a pod krytem je papírový olejový filtr a  nezapomeň taky občas vyměnit O-kroužek (pol. 3).
O-kroužek má vnější průměr 70 x 3,5 mm, nebo vnitřní 63 x 3,5 mm,
pozor musí být olejivzdorný, nejlepe originál !
 

Hadice odvětrání klikovky.  

                                                                      
     

 
Front fork - přední vidlice :
Olej : SAE 10 W
Množství oleje : 228 cc ... 1cc = 1 ml.
 
Hladina oleje:
176 mm od vrchu trubky při plném stlačení a bez pružiny.
 
 
 
 
 
 
Video, revize tlumiče : Klikni
 

 
                                                                            
  Teploměr oleje :

 
 

Motorku můžeme vybavit přídavným teploměrem oleje, který se montuje místo olejové zátky.
Jedna z možností nákupu je zde : Klikni


Vzduchový filtr :
HFA 4502 Yamaha XV 535 Virago  nebo
 vysoce kvalitní japonský vzduchový filtr Meiwa  
Klikni r.v.96-03



 

 

A zde je schovaný (foto kolega) :

 
 
 

 

Benzínový filtr :

 

 

                  Originál                                        Trochu lepší verze.