DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
aktualizováno: 31.08.2019 11:22:42 

Yamaha Virago XV 535

Nádrž‚ předkopy a stupačky


 

Zde klikni pro návod :
Oprava rezavé nádrže1
 

Virago má dvě nádrže (1 a 2), (některé starší verze měly bohužel jen tu spodní nádrž), benzin je odebírán ze spodní nádrže(2) pomocí elektrického čerpadla.Po zapnutí klíčku, čerpadlo natlakuje karburátory a automaticky se vypne, chvíli je slyšet slabé vrčení. Na rezervu se přepíná páčkou na řiditkách, která ovládá elektroventil (viz obr.). Musí být slyšet zřetelné cvaknuti.
 
  
 
 


  
 
                    Ventil na přepínání na rezervu              Umístění ventilu na spodní nádrži
 

 Úprava palivového kohoutu na manuální přepínání od Alexs.
 

Zdravím všechny.

Koukám že problém s rezervou mají u tohoto stroje snad všichni. Mladá taky a dnes jsem se v tom hrabal (už podruhý). Ale už jsem byl moudřejší a nenechal jsem nic náhodě. Vrtalo mi hlavou, proč když se odšroubuje ten manuální kohoutek je tam takovej smajlík (levé oko je přívod benzínu, pusa je vývod k čerpadlu, ale co to pravé oko?) . Když jsem to změřil, tak mi vyšlo, že by případný vývrt mířil přímo pod sejtko rezervy a taky jo, je to asi pozůstatek starýho provedení bez toho přiblblýho magnetu. Pak už to bylo jednoduchý, správně velkej vrták, velmi opatrné vyvrtání, vyčistění benzínem a tlakovým vzduchem a manuální rezerva je vyrobená. Jenom se musí kulatým pilníkem propilovat ten zajišťovací plech aby šel kohout protáčet dokola. 

Při tom jsem rozchodil rovnou i ovládání přes magnet ( manuál budude jenom záloha). U té membrány, která to otevírá doporučuju při montáži dát trochu silikonu na plastový pístek který jí přimačkuje, pokud by se měla tendenci třeba po zimě držet a neotevřít, tak jí to přez silikon odtáhne tak trochu násilím, ale nejde to tak daleko aby jí to mohlo ublížit.

Přeju všem hodně šťastnejch kilometrů.

 
 Elektromagnetický ventil - demontáž.
 
Autor  : DMC.motobiker
 
U Viraga 535 je přepínání rezervy řešené dosti nešťastně, a to elektro - magnetickým ventilem umístěným v nejnížším bodě nádrže pod sedlem, což je hned u zadního kola, kde na tento přepínač stříká veškterý bordel a voda ze silnice, což mu na životnosti jistě nepřidá... Vím o více případech u více ročníků 535tek, kde s tím byl problém, jednou za čas to prostě zaoxiduje, zarezne, a fertig... Buď po delším stání, nebo občas i při provozu, to je různé. Ale musím uznat, že to byla během těch bezmála 20 tisíc, co na tom mám najeto, moje jediná závada... Oprava je ale velice jednoduchá, jen to chce udělat pár změn oproti původnímu stavu, on tam totiž není zrovna nejlepší přístup, a ten ventil s palivovým kouhoutem tam drží na dvou křižových šroubech a na druhé straně na 10ce, na tu 10ku je potřeba dlouhej klíč a dá se tam dostat od výfuků, tam problém není, ale horší jsou ty křižáci, pokud nechceš rozebírat půl mašiny, což asi nechce nikdo, tak to chce co nejvíc odlehčit zadní kolo - přizvednou celou mašinu, tím se oddálí kyvka a dá se tam jakž takž dostat malou ráčnou, nebo v nejhorším pouze křížovým bitem, se kterým se dá otáčet klíčem, mě to trvalo pár hodin dostat to ven, je s tím docela hraní, ale jde to, potom se ten ventil už jenom pročistí, rozhejbe, prostříká, namaže, složí, a místo těch křížových šroubů se tam dají dva imbusy, a už se to pak skládá - případně příště rozebírá samo, no problémo... Funkčnost toho ventilu se dá snadno ověřit, a to tak, že při přepínání rezervy (malej spínač na pravém řidítku) to musí u toho ventilu cvakat, pokud to nic nedělá, značí to ten problém... Jinak je 535ka dobrá a spolehlivá mašina, ovšem je vhodná spíš jen do začátku, protože nemá moc co nabídnout, a tím pádem brzo omrzí...
 

 
A ještě jedna demontáž s fotkama.
 
Autor : Honza alias Bugfoot
 
Zdravim,
také jsem se počastoval s problémem, že mi Virago 535 nepřepínala na rezervu, a jelikož jsem koukal, že nás takovejch je víc, tak po tom, co jsem se po přemlouvání (protože nejsem žádnej velkej kutil) pustil do demontáže a odstranění problému, tak sem si řekl, že o tom napíšu, aby se toho nikdo nebál, protože to je fakt jednoduchý.
Bohužel se k ventilu blbě dostává, takže je potřeba si s tím trošku pohrát. Jedno řešení sundat kyvnou vidlici zadního kola….. druhým, jednodušším řešení je pouze odmontovat tlumiče zadního kola (ve spodním nebo horním uložení.)
Já, protože mám držáky brašen a k hornímu upevnění by se mu blbě dostávalo, tak jsem se rozhodnul pro spodní.
Motorku jsem v garáži zavěsil na stahovací kurty a zajistil proti převrácení. 17tknou klíčem jsem povolil tlumiče v dolním uložení (obr 1).
Celou motorku jsem nadzvednul pomocí dvou stahovacích kurt (kurty kolem rámu pod sedadlem spolujezdce a přehozený za stropní tyč), aby se zadní kyvná vidlice „otevřela“ a byl tam lepší přístup.
Od ventilu vede gumová hadička, takže vypuštění nádrže můžete řešit složitěji a efektivněji tim, že najdete druhej konec (ventil nejdřív zavřete – do polohy OFF), odpojíte hadičku, a necháte benzín odtéct do nádoby, ale to vám tam stejně zůstane ještě rezerva, takže dojde i na druhej způsob.
Připravte si nějakou nádobu do který vypustíte benzin a nějákej „okap“ po kterým to necháte stýkat. Já si vzal 1,5l petlahev a seříznul jsem její horní půlku, že mi vznikla taková vanička.
Povolte 3 šrouby (dva křížový a jednu desítku šroubek) (obr 2) a pomalinku začne vytékat benzin…. Pokud se vám nechce čekat, povolujte víc a víc…. ale ztrátám na benzinu se nevyhnete a počítejte, že stejně něco skončí na podlaze.…. No jinak u mě měl ten benzin barvu jako multivitamínovej džuš… fuj, hnus jeden….
Když už z nádrže nic neteče, zkuste s motorkou ještě „zakývat“ a pokuste se vyždímat ven co nejvíc.
Sundejte ty tři šrouby úplně, a opatrně ventil vytáhněte ven. Mě se to dobře tahalo směrem dopředu motorky, bacha ať nepoškodíte nasávací trubičky…. Teda já s tím jednal dost nešetrně a fungujou, ale jeden nikdy neví….
Teď odpojte hadičku, která vede z ventilu pryč (nebojte se, že jí tam pak nedáte, jde to. A odpojte i konektor na spínač (na pravé straně pod sedlem, však to najdete, když půjdete podle drátů. A hned můžete celej elektroventil vyndat ven.
Povolte 4 šrouby na zadní straně (obr 3) a rozpůlte to.
Mělo by to vypadat asi takhle (obr 4)
Povolte další 4 šroubky a bacha aby se vám to nerozpadlo, protože nejspíš vám z toho vypadnou tyhle součástky, tak nepoztrácet! (obr 5) (na obrázku ještě chybí malý těsnění, co tam je u ventilu)
Pokud to máte zasr….. zašpiněný, tak to celý očistěte, já to seškrabával šroubováčkem…. Je to piplačka, ale jde to., očistěte i tu membránu.
Zkuste zasunout ten přítlačnej ventil (to s „hrotem“), ke zbytku elektroventilu. Zapojte konektor, zapněte klíček a zapalování a zkuste přepínat mezi rezervou. Mělo by se to hejhat, pokud se to moc nehekne, tak to očistěte ještě víc.
No a pkraticky už je vše hotovo a může nastoupit druhá část a sice – smontování dohromady.
K tomu Vám budiž nápomocný obrázky, protože nevim jak se ty věci správně jmenujou :-)
Ale vemte pružinku a kroužek a dejte jí kde byla, (viz obr 6) na to položte membránu (Bacha ať to sedí podle dírek!!!! A na to dejte ten přítlačném ventil (ta věc s hrotem) a opět ať vám to sedí podle aretačních výstupků!. Přišroubujte zpátky (obr 7), přiklopte druhou stranou a zasa vraťte 4 šrouby kam patřej. Nasoukejte to zpátky do nádrže a zajistěte šroubama. Ideálně, kvůli špatnýmu přístupu je zaměnit za imbusový, líp se vám tam příště poleze (protože ten ventil se zase za nějákej čas určitě pokazí :-). Když už je to usazený všechno zpátky, i konektor je připojenej (hadičku zatím nezapojujte, tak do nádrže nalíjte trošku benzinu (tak litr zhruba. Koukejte jestli vám ti nikde neprotejká…. Pokud nikde nic, tak zkuste povolit ventil zpátky z OFF na ON (přepínání na řidítkách dejte na taky na ON). Pokud stále nikde nic neteče, tak je to OK…. Zkuste na řidítkách přepnout na RES a koukejte, jestli z toho místa u ventilu, kde byla hadička něco teče…. Pokud furt nic, zkuste si pomoct hadičkou (ideálně průhlednou) a „nasajte). Pokud furt nic, zkontrolujte, jestli máte zavřený víčko nádrže :-) jinak nasáváte jen vzduch. Pak už může v nádrži vzniknout podtlak, tak už by se něco málo mohlo objevit. Pokud je vše OK, tak připojte normální hadičku, co tam byla původně. A na řidítkách nechte RES. Několikrát zapněte a vypněte zapalování, aby si čerpadlo načerpalo benzin do karburátorů. Pak zkuste nastartovat. (dvakrát třikrát klidně)…. Pokud to naskočit nechce, je někde chyba….. pokud to naskočí, máte skoro vyhráno :-)
Ideálně na to, jestli jste s ventilem byli úspěšný příjdete tak, že, pokud jste už nalili do nádrže půllitr (kvůli ověření těsnosti po montáži), tak to dolejte ještě 2,5litrama (2,5l je rezerva u Viraga 535)
Pokud nenaskočí ani při poloze ON na řidítkách, tak je chyba ještě někde jinde a jsem rád, že nevíte kde bydlim :-)
Pokud pak už motorka naskočí (při poloze ON na řidítkách), tak jste problém nejspíš neodstranili.
Vezměte si s sebou litr benzinu do nějáký čistý nádoby a jeďte se projet. V nádrži máte 3l benzinu, takže při poloze ON by vám to za půllitr mělo chcípnout, podle stylu jízdy, to odpovídá tak cca 10-20km. Až vám to na cestě chcípně, zkuste přepnout na RES, několikrát (2-4x) vypnout, zapnout zapalování a zkuste nastartovat…. Pokud naskočí, gratuluju, funguje to. Pokud nenaskočí doplňte palivo ze zásoby a „hurá domů“ zase se v tom vrtat :-)
 
    
   
 

 A ještě jedna demontáž, ale trochu jinak.
 
Autor : Pavel
 
Není potřeba demontovat tlumiče a pouštět kyvku dolů, není potřeba dokonce ani demontovat zadní kolo,
stačí ho vypustit. Spodní nádrž lze vymontovat levou stranou, kde k tomu účelu je potřeba odmontovat kousek
rámu. Pozor na demontáž krytu regulátoru napětí. Tady je další konstrukční chybička, ocelové šrouby v závitu ze slitiny hliníku! Takže je to samozřejmě zaoxidované a šrouby se trhají. Plastový nástavek zadního blatníku lze protáhnout dozadu pod blatníkem. Vzniklým otvorem se pak nádrž protáhne ven. Pokud umíte vyndat ježka z klece, pak zvládnete i tenhle hlavolam. Zbytek benzínu pak snadno vypustíte a elektroventil pak není žádný problém demontovat, rozebrat, vyčistit, rozpohybovat. A je to! Dovnitř to jde překvapivě lépe než ven...
 

Dočetl jsem se, že ten elektroventil lze nahradit mechanickým palivovým kohoutem s klasickým přepínáním na rezervu z motocyklu YUKI LF400 DARKER. Viz položka č. 42 na http://ndshop.yukimoto.cz/index.php?pg=katshskup&model=LF400&skup=33 Originál elektroventil jsem našel za 7,5 tisíce. Ten kohout na Yuki je údajně za 450,- Kč. ,(položka 42)  Má s tím někdo zkušenosti?

 
 

 

A ještě se našla jedna demontáž palivového ventilu.

 
Autor : Milda
 
Ahoj
jak jsem psal, problému s přepnutím nádrže na rezervu jsem se nevyhnul ani já, protože mě dvakrát za sebou došlo palivo. Problém jsem si hned nevšiml, protože mi krásně slyšitelně "cvakal" a tudíž jsem byl klidný, že je OK. Ale nebyl. Když mi podruhé došlo palivo a já natankoval tak jsem tam nedostal víc než něco málo přes  10 litrů benzínu. Bylo jasné, že ze spodní nádrže, ač ventil "cvakal" palivo dál neteklo. Nezbývalo než demontáž ventilu. Po přečtení několika rad a postupu, jsem nakonec z každého něco málo využil. Motorku jsem nechal normálně stát na pohotovostním stojanu. Z pravé strany motorky jsem odšrouboval malý plechový kryt rámu na dvou šroubech. Potom odšrouboval regulátor nabíjení a přivázal výš k rámu aby mi nepřekážel. Nakonec jsem demontoval kousek rámu na kterém je přišroubovaná stupačka spolujezdce. Jsou to dva imbusáky, dole a jeden šestihran nahoře. Nyní máme celkem pohodový přístup k ventilu. Zavřete ruční závěr nádrží, vytáhněte hadičku, nasaďte na ventil kousek jiné vhodné hadičky, vypusťte benzín po otevření ruč, kohoutu do připravené nádoby. Zbylé cca 2,5 litru vypustíte povolením dvou křížových šroubu pomocí malé ráčny s křížovým bitem vhodné velikosti. Pod stroj si připravte nějaky lavor a korýtko které vrazíte pod ventil aby vám to nebryndalo všude po mašině. Po vyprázdnění dovyšroubujte ty křížáky a jeden šestihran z drudé stranu od výfuků pomocí dlouhého nástavce z gola sady. Nyní stačí odpojit kablík v konektoru v pravé podsedlové schránce a ventil  opatrně vyndáte. Odšrouboval jsem 4 šroubky elmag. cívky a potom ještě 4 které drží jádro  elektromagnetu. Pod nim  je gumová membrána která pomocí jádra ventilu uzavírá nebo uvolňuje otvor kudy přitéká palivo z rezervy a ta byla přilepená k tomuto otvoru. Vše jsem vyčisti a poskládal zpátky. Místo těch křížáků jsem tam taky dal imbusy M6 x20.  Jako prevenci bych čas od času přepnul za jízdy na chvíli rezervu aby membrána nebyla stále přitisknutá.



                Benzínové čerpadlo            
     
   
 
 Oprava diody v čerpadlehttp://yamaha535.wbs.cz/cerpadlo.pdf

 
Když se hodně ohnete, tak nad regulatorem dobíjení uvidíte uzavírací kohout na benzin, který je umístěný na elektromagnetickem ventilu, tak pozor aby nebyl přivřený.
 
 

 
Ještě jsem pátral k čemu slouží dva dráty vedouci do karburátoru a  je to předehřívání, heater 1, 2 řízené termostatem, viz schema.
Není to ve všech verzích, asi pro vývoz na Sibiř enlightened
 
 
 

 
Udělejte si předkopy nejen na XV 535
Autor je : www.idragons.cz.... doufam, ze me nezabije za uveřejnění.

V motoshopech nabízené předstupačky mě nijak nenadchly. Protože na mém Viragu 535 byl namontovaný malý padací rám, navrhl jsem si předkopy s masivním uchycením, které se jednak staly nedílnou součástí bezpečnostní zóny motorcykletu a zároveň nabídly dostatek pohodlí na odložení nožiček při delších vyjížďkách. Jsem přesvědčen, že tyto předstupačky lze využít i na velkostrojích jiných značek – pouze se možná změní průměr cípantu k uchycení na padák a délka celého držáku v závislosti na délce dolních končetin.

Záleží na tom, zda máš hnáty dlouhé jako Adriana Sklenaříková nebo krátké jako Jirka Krytinář. Nutno se posadit do sedla a dobrovolník pomůže změřit potřebnou vzdálenost.

Materiálově jsou 2 možnosti – AK a leštit nebo Fe a chromovat. Spojovací šrouby a vlastní natočenou stupačku jistí jakýkoli prostředek pro zajišťování šroubových spojů kápnutý do závitů. Prověřeno dvouletým provozem.

Na stupačky jsou do drážek navléknuty gumové O kroužky 3x25mm. Protože guma stárne, v rámci inovace navrhuji použít vitonové kroužky stejných rozměrů.
Myslím, že ze zpracované přiložené dokumentace je vše jasné. Tak s chutí do toho!










  

 
Možnost sklápěcích předstupaček na padací rám : Klikni
 

Nebo lze zvolit místo předkopů celkové přepákování, inspirace : ZDE


Prodloužené stupačky spolujezdce
Autor : Karlouš
 
Dlouho jsem přemýšlel jak vyřešit zadní stupačky tak, aby byly pro spolujezdce/jezdkyni co nejpohodlnější. Až jsem na to přišel. A tohle je výsledek mého snažení. Co vy na to?
 
 

Prodloužené stupačky spolujezdce ještě jednou 

Autor : Matt55

 
 
 
image